Nasza historia

Projekt ZEROBAN, który był realizowany od listopada 2018 roku w ramach działalności statutowej Fundacji „Nielada Historia” przerodził się w kwietniu 2020 roku w Spółdzielnię Socjalną ZEROBAN.

 
05 (2).jpg
Realizacja projektu utwierdziła nas w przekonaniu, że upcykling, czyli
przetwarzane niepotrzebnych banerów reklamowych i eventowych w różnego rodzaju gadżety, torby, kosze, kosmetyczki znajdzie swoje zapotrzebowanie w dużych korporacjach i u indywidualnego klienta. W realizację angażowane były inne spółdzielnie socjalne oraz lokalni podwykonawcy.
Co robimy?

Pozyskanie funduszy na start i szycie prototypów (grudzień 2018)

Otwarcie kontenera społecznego na 100cznia i testowanie produktów (maj 2019)

Jarmark Dominikański – obecność w Strefie Ekonomii Społecznej (sierpień 2019)

Pierwsze zamówienie dla B2B – Mindblowing (wrzesień 2019)

InnoCamp Gdańsk- Gdynia-Sopot (wrzesień 2019)

Targi Zero Waste Poznań (październik 2019)

All About Festiwal (październik 2019)

Umbrella (październik 2019)

FIR (październik 2019)

Smart Metropolia (listopad 2019)

Konferencja Event Biznes (listopad 2019)

Targi Zero Waste Warszawa (listopad 2019)

Kiermasz Świąteczny OBC (grudzień 2019)

W kwietniu 2020 roku została założona Spółdzielnia Socjalna ZEROBAN przekształcając się z projektu w samodzielny podmiot ekonomii społecznej, który już poza strukturami Fundacji nadal promuje przedsiębiorczość społeczną oraz misję zero waste i upcyklingu.

W 2020 roku podjęto decyzję, by przekształcić projekt w spółdzielnię socjalną i zaproszono do współpracy Fundację 3maliny.

Fundacja „Nielada Historia” powstała pod koniec listopada 2018 r. z bardzo niszową propozycją działań i wsparcia dla innych organizacji pozarządowych (NGO), czyli pomocy w zrozumieniu narzędzi marketingowych oraz naukę na temat budowania dobrego wizerunku.

Potrzeby te zostały rozpoznane przez prezeskę, Magdalenę Jabłońską, gdy przez kilka lat działała jako wolontariuszka i aktywistka w różnych organizacjach pozarządowych. Bardzo często brak odpowiedniej promocji projektu sprawiał, iż dana organizacja nie mogła osiągnąć założonych celów. Brak strategii marketingowej, jak również brak umiejętności współpracy ze środowiskiem biznesowym oraz niewiedza na temat tego, co i jak mogliby sprzedawać (produkty, usługi), uzależniał całkowicie projekt NGO od grantów i dotacji.

Jednak zanim Fundacja zaczęła iść w tym kierunku, musiała także sama być niezależna finansowo. Dlatego Magda wraz z zespołem sympatyków uruchomili projekt ZEROBAN, który dotyczył aktywizacji zawodowej osób wykluczonych z rynku pracy z różnych powodów (społecznych czy zdrowotnych) oraz przetwarzania (upcykling) niepotrzebnych banerów reklamowych w gadżety użytku codziennego (torby, kosze, kosmetyczki, nerki itd.).w duchu idei zero waste (nie marnowania).
Sprzedaż gadżetów pozwalała na sfinansowanie działalności statutowej Fundacji.

Fundacja 3maliny powstała w 2019 r. ale swoje jeszcze nieformalne działania rozpoczęła jesienią 2018 r. angażując pomorskie szkoły, które uszyły ok. 5 tys. poduszek w kształcie serca. Niepozorne poduszki pełnią funkcję terapeutyczną, wspierają rehabilitację pacjenta po mastektomii, łagodzą ból.
Wiosną 2019 r. rozpoczęliśmy również szycie torebek na butelki redona, do których spływa płyn z operowanego miejsca. Dzięki torebce pacjent może swobodnie poruszać się, dren i butelka nie krępuje jej/jego (1 % panów również choruje na raka piersi) ruchów.
W 2020 r. rozpoczęliśmy realizację grantu Funduszu Inicjowania Rozwoju. Przez 3miesiące odwiedzałyśmy prawie w każdy weekend pomorskie szkoły, gdzie odbywało się wspólne szycie i wykłady dotyczące profilaktyki.
W czasie pandemii nie zaprzestałyśmy naszych działań statutowych. Dzięki malinowemu teamowi przeniosłyśmy szycie serc i torebek do domów oraz maseczek/fartuchów do domów wolontariuszy, jednocześnie dostarczając uszyte serca, torebki do pomorskich onkologii: Gdańsk, Gdynia, Słupsk, Kościerzyna.
We wrześniu 2020 r. rozpoczęłyśmy szycie lapquilitów (patchworkowe kocyki), które posłużą pacjentom w trakcie podawania chemii.
Niezwykle ważne są spotkania w trakcie naszych warsztatów, w których biorą udział osoby w różnym wieku, z różnych środowisk, często są to również pacjenci, którzy otrzymali od nas serce, torebkę. Udział młodzieży w warsztatach był bardzo cenny. Po pierwsze widziałyśmy ich zaangażowanie w pomoc drugiemu człowiekowi, a jednocześnie otwartość na zdobycie nowych umiejętności (w tym przypadku szyciowych) i nauka samobadania piersi/jąder.

Nasz Zespół

 
                             

Prezeska                                             Office Manager                               Tech Lead
Magdalena Jabłońska                Anna Kopek                         Karola Dwórznik

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl