Druga edycja projektu „Inni, a jednak tacy sami”, realizowanego w ramach Gdańskiego Funduszu Równości, cieszył się takim zainteresowaniem, że już wiemy, że będziemy chciały go kontynuować 🙂 Miejsca rozeszły się bardzo szybko, a szkoły, dla których ich zabrakło, już ustawiły się w kolejce, prosząc, by uwzględnić je w przyszłorocznej edycji 🙂
Z uczniami i uczennicami klas 1-3 gdańskich szkół podstawowych rozmawiałyśmy o tym, co to znaczy różnić się, być podobnym i czy różnice między nami muszą nas dzielić. Historia Julka i Ninki, dzieci mieszkających w dwóch zwaśnionych krainach, które mimo to chciały się ze sobą przyjaźnić, dała dzieciom inspirację do własnych rozważań o tym, czym się różnimy i czy te różnice są ważne, czy są przeszkodą w przyjaźni, czy też może wartością dodaną. I znów dzieci zaskakiwały nas swoją otwartością, szczerością i wnikliwością, dzieląc się najmądrzejszymi z wniosków: „przecież jeśli ktoś lubi inne rzeczy niż ja, to może mi pokazać, dlaczego, i może wtedy ja je też polubię”; „nieważne, że inaczej wyglądamy, i tak możemy się razem bawić”; „moja przyjaciółka jest zupełnie inna niż ja, a i tak jest super”. Dzieciaki dały prawdziwy pokaz kreatywności, tworząc własne hasła o przyjaźni ponad podziałami oraz ilustracje do nich, które następnie przenosiły na przypinki. Warsztaty kończyliśmy wspólnym wnioskiem, że i w różnicach możemy znaleźć to, co nas łączy, a przyjaźń jest możliwa ponad wszelkimi podziałami. Razem możemy bowiem odnajdywać to, co nas łączy i uczyć się doceniać wagę przyjaźni.
Cieszymy się, że wsparcie Stowarzyszenie WAGA i Miasto Gdańsk pozwala nam kolejny raz realizować projekt, który porusza tak istotny i aktualny temat – a spotkania z dziećmi z gdańskich szkół pokazują, że jest on ważny i dla nich.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku i zdjęć z realizacji projektu, a także relacji szkół biorących w nim udział.