Drugie szycie – modernizacja i instrumenty wsparcia pozwalające na rozwój działalności spółdzielni, czyli działania zrealizowane w ramach wsparcia z Krajowego Planu Odbudowy

Dom Aktualności Drugie szycie – modernizacja i instrumenty wsparcia pozwalające na rozwój działalności spółdzielni, czyli działania zrealizowane w ramach wsparcia z Krajowego Planu Odbudowy

 

„Drugie szycie” to projekt Spółdzielni Socjalnej Zeroban, zrealizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

 

Projekt zakładał skupienie się na działaniach związanych ze wzmocnieniem naszych możliwości upcyklingu odzieży firmowej, działań marketingowo-handlowych wśród klientów biznesowych oraz zwiększaniem rozpoznawalności marki poprzez kampanie promocyjne, udział w targach, wystawach i eventach branżowych.

Dzięki dofinansowaniu zrealizowano założenia projektu, w tym:

– wdrożono nową stronę www Spółdzielni, spełniającą kryteria dostępności, umożliwiającą zarówno zapoznanie się z ofertą produktową jak i funkcjonowaniem i projektami edukacyjnymi i reintegracyjnymi; opłacono również bieżący hosting strony)
– zakupiono system wystawienniczy, który dzięki modułowemu systemowi ustawień służy w trakcie różnorodnych wydarzeń branżowych, targów czy eventów.
– opracowano strategię marketingową wdrożenia usługi upcyklingu odzieży roboczej
– przeprowadzono prace modernizacyjne w pomieszczeniu łazienki pracowni krawieckiej, dzięki czemu powierzchnia robocza jest bardziej praktyczna i ergonomiczna,
nowy zlew roboczy umożliwia namaczanie i farbowanie tekstyliów, a zamontowany podgrzewać do wody pozwala na ich szybsze i bardziej oszczędne przygotowanie
do upcyklingu.
– opłacono i zrealizowano udział w wydarzeniach promocyjnych branżowych i handlowych takich jak PROMO SHOW 2024, Festiwal Marketingu i Reklamy 2024, GLOBALTICA, HANZAxBAkalie, Jarmark Dominikański.
– przygotowano packshoty prototypów nowych produktów oraz plik z ofertą nowych produktów z upcyklingu
– przygotowano i wysłano paczki promocyjne z przykładami realizacji i zestawami reklamowymi do agencji marketingowych potencjalnie zainteresowanych wdrożeniem takiej usługi u swoich klientów końcowych.

 

Działania prowadzone w projekcie wpisały się w zieloną transformację w obszarze równoważonego i oszczędnego podejścia do zasobów takich jak woda, ziemia i paliwa kopalne.
Wprowadzenie usługi upcyklingu odzieży roboczej przyczyniło się do:
a) Ograniczenia utylizacji wyprodukowanych tekstyliów po krótkim cyklu użycia (dzięki utylizacji zamówionych koszul i kurtek firmowych, np. ze względu na zmianę logo firmy)
b) Ograniczenia zużycia wody i paliwa kopalnych niezbędnych do produkcji nowych materiałów przeznaczonych na zamawiane gadżety (1 koszulka polo to ok. 2000-2500 litrów wody potrzebnych do jej wyprodukowania).
Dodatkowo działania modernizacyjne w pracowni krawieckiej, takie jak montaż dużego zlewu roboczego lub podgrzewacza do wody przyczyniły się do zmniejszenia zużycia wody i energii na etapie przygotowania, prania i farbowania tekstyliów do ich dalszego przerobu.

Zrealizowane przedsięwzięcie wpisało się w transformację cyfrową, w szczególności poprzez stworzenia nowoczesnej i profesjonalnej strony internetowej, Strona www jest funkcjonalna spełnia kryteria dostępności, i usprawniła działalność spółdzielni, ułatwiając kontakt z potencjalnymi klientami i przyczyniając się do wzmocnienia marki spółdzielni.

Wszystkie te działania sprawiły, że działania naszej Spółdzielni odbijają się coraz szerszym echem, rośnie jej rozpoznawalność na rynku i przybywa klientów, co pozwala nam dalej rozwijać się i zapewniać stabilne, bezpieczne miejsce pracy naszym pracownicom.